WIIH KIELCE
  • dane podstawowe
  • status prawny
  • regulamin jednostki
  • Sąd Polubowny
  • działalnosć i kompetencje
  • informacja publiczna
  • rejestry i ewidencje
  • majątek
  • ANKIETA
  • struktura
  • INFORMACJE BIEŻĄCE
  • aktualności
  • Metoda CAF 2006
  • decyzje
  • dostęp do inform. publicznej
  • oferty pracy
  • zamówienia publiczne
  • informacje niejawne
  • załatwianie spraw
  • informacje nieudostępnione
  • kontrole
  • Serwis
  • rejestr zmian
  • statystyki odwiedzin
  • instrukcja obsługi
  • redakcja BIP
  • administracja stroną BIP
  • INFORMACJE BIEŻĄCE   \  AKTUALNOŚCI

    01.03.2016
    Artykuły dla majsterkowiczów - kontrola IH - więcej informacji

    12.02.2016
    TYDZIEŃ POMOCY OSOBOM POKRZYWDZONYM PRZESTĘPSTWEM W dniach 22 lutego – 27 lutego zainteresowani będą mogli zgłaszać się po pomoc do Ośrodków Pomocy dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem. W ośrodkach będą pełnione dyżury specjalistów od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00 oraz w sobotę w godzinach od 10:00 do 13:00 - więcej informacji

    30.07.2015
    Kapsułki do prania - UWAGA !
    Trzymaj kapsułki do prania poza zasięgiem dzieci, dokładnie zamykaj opakowanie – do tych rad powinni zastosować się wszyscy rodzice używający tych detergentów. W związku z informacjami o wypadkach konsumenckich w wyniku niewłaściwego zabezpieczenia kapsułek przed dziećmi, UOKiK apeluje o przestrzeganie zasad bezpieczeństwa
    (Komunikat prasowy, Agnieszka Majchrzak, biuro prasowe UOKiK o kapsułkach do prania (mp3))

    19.06.2015
    JAK KUPOWAĆ ZABAWKI – PORADY UOKIK i Inspekcji handlowej.
    Sprawdź, czy od zabawki nie oddzielają się drobne elementy i czy nie ma ostrych krawędzi. Przeczytaj dokładnie ostrzeżenia oraz instrukcję obsługi. UOKiK przypomina na co zwrócić uwagę, wybierając zabawkę dla dziecka
    (Szczegółowe informacje w załączniku)

    15.06.2015
    "Bezpieczne wakacje 2015 – Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Kielcach, podobnie jak w roku ubiegłym, wspólnie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie oraz innymi organami administracji rządowej a także mediami bierze udział w projekcie pn. „Bezpieczne wakacje co warto wiedzieć?” Przypominamy, iż codziennie w godzinach 7:30-15:30, a w poniedziałek od 7:30 do 16:30 pod numerem telefonu 41-366-19-41 dyżurują specjaliści z Inspekcji Handlowej. W razie wątpliwości lub problemów ze swoim „wakacyjnym” kontrahentem pod ww. numerem telefonu każdy zainteresowany konsument może uzyskać bezpłatną poradę lub informację w przedmiocie związanym z wakacyjnym wypoczynkiem i nie tylko.
    (Szczegółowe informacje)

    12.06.2014

    Bezpieczne wakacje 2014 – Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Kielcach wspólnie z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie oraz innymi organami administracji rządowej a także mediami bierze udział w projekcie pn. „Bezpieczne wakacje co warto wiedzieć?” Przypominamy, iż codziennie w godzinach 7:30-15:30, a w poniedziałek od 7:30 do 16:30 pod numerem telefonu 41-366-19-41 dyżurują specjaliści z Inspekcji Handlowej. W razie wątpliwości lub problemów ze swoim „wakacyjnym” kontrahentem pod ww. numerem telefonu każdy zainteresowany konsument może uzyskać bezpłatną poradę lub informację w przdemiocie związanym z wakacyjnym wypoczynkiem i nie tylko.


    14.05.2014

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaprasza na debatę „Polubowne rozstrzyganie sporów konsumenckich – stan obecny, kierunki zmian”, która odbędzie się 28 maja 2014 r. (środa) w siedzibie UOKiK więcej informacji o debacie pod adresem: http://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=10993


    12.05.2014

    Informujemy, ż na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: http://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=10943  jest dostępny poradnik pt. " Kto czyta, oszczędza - etykiety energetyczne". Poradnik wyjaśnia konsumentom ideę wprowadzenia systemu etykiet energetycznych oraz zawiera wskazówki dotyczące czytania etykiet energetycznych dla pralek, zmywarek, urządzeń chłodniczych i telewizorów. Zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem.


    21.10.2013

    Dokument tożsamości, potwierdzenie prowadzenia działalności gospodarczej oraz formularz odstąpienia od umowy – takie dokumenty przed zawarciem umowy każdy akwizytor czy sprzedający na pokazie musi przedstawić klientowi. W związku z Dniem Sprzedaży Bezpośredniej, UOKiK przypomina o prawach kupujących poza lokalem przedsiębiorcy - więcej informacji


    01.03.2013


    Kontrole Inspekcji - zafałszowania koniną.
    Dziś rozpoczęły się kontrole żywności powadzone na zlecenie Komisji Europejskiej w związku z potencjalnymi zafałszowaniami wyrobów wołowych mięsem końskim. Koordynatorem bieżących działań wszystkich jednostek zaangażowanych w kontrole jest Główny Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych - więcej informacji


    06.02.2013


    Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem" organizuje Ministerstwo Sprawiedliwości. Inicjatywa odbędzie się w dniach 25 lutego - 2 marca br.
    Zasadniczym celem przedsięwzięcia jest zwrócenie szczególnej uwagi na potrzeby i prawa osób pokrzywdzonych przestępstwem. Koordynacją działań w ramach obchodów zajmować się będą Ośrodki Pomocy dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem.

    W tegoroczne obchody włączyły się także Naczelna Rada Adwokacka, Krajowa Izba Radców Prawnych, Rzecznik Praw Obywatelskich, Rzecznik Praw Dziecka, Komenda Główna Policji, Komenda Główna Straży Granicznej, Prokuratura Generalna, Krajowa Rada Komornicza, a także Krajowa Rada Kuratorów.

    W dniach 25 lutego — 2 marca br. osoby pokrzywdzone przestępstwem będą mogły skorzystać z bezpłatnych porad i informacji udzielanych przez prawników, psychologów oraz przedstawicieli ww. środowisk w trakcie dyżurów pełnionych w Ośrodkach Pomocy dla Osób Pokrzywdzonych Przestępstwem. Dyżury specjalistów będą odbywały się od poniedziałku do piątku w godzinach 10:00 - 18:00, natomiast w sobotę w godzinach 10:00-13:00.

    Lista Ośrodków i ich adresy znajdują się na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości oraz na stronie www.pokrzywdzeni.gov.pl


    06.02.2013


    Informujemy, iż począwszy od dnia 7go stycznia 2013r. w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Kielcach przy ul. H. Sienkiewicza 76 w każdy poniedziałek do godz. 17.00 dyżuruje ekspert z dziedziny prawa konsumenckiego. Konsumenci mogą uzyskać bezpłatną poradę prawną w zakresie przepisów dot. obrotu handlowego z udziałem konsumentów.


    14.12.2012


    Co trzecia sprawdzona zabawka nie spełnia wymagań – wynika z najnowszych badań Inspekcji Handlowej. Nieprawidłowości jednak nie są niepokojące. Najczęściej na zabawkach nie umieszczano wymaganych przez prawo informacji. O tym, jak wybrać zabawkę podpowiadamy przed świętami - więcej informacji


    31.05.2012

    Poseł do Parlamentu Europejskiego Róża Thun oraz Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce informują o prowadzonych konsultacjach dotyczących Europejskiej Platformy Rozwiązywania Sporów On-line skierowanych do konsumentów - więcej informacji

    Konsultacje konsumenckie on-line

    31.05.2012

    W tym roku mija 50 lat od przemówienia prezydenta Johna Kennedy’ego, które zapoczątkowało ustanowienie praw konsumentów. Z tej okazji, 17 maja w Tarnowie, odbyła się konferencja poświęcona ochronie praw konsumenta. Celem spotkania było przedstawienie zarówno samej idei prawa konsumenckiego, jak i kierunków jego rozwoju w Polsce. Wydarzenie zorganizowane zostało przez Stowarzyszenie Rzeczników Konsumentów oraz miasto Tarnów, pod patronatem honorowym Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wzięli w nim udział przedstawiciele takich instytucji jak: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskie Centrum Konsumenckie, Rzecznik Ubezpieczonych oraz Federacja Konsumentów.
    W konferencji uczestniczyła również Posłanka do Parlamentu Europejskiego Róża Thun. W swoim wystąpieniu podkreśliła potrzebę znoszenia barier na jednolitym rynku Unii Europejskiej. „Jestem w Parlamencie Europejskim żeby skończyć z odczuwalnością granic w portfelach. Konsumenci nadal ponoszą duże koszty swojej mobilności”, powiedziała Róża Thun.
    Jako członek Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów w Parlamencie Europejskim, Róża Thun pracuje obecnie nad raportem o internetowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich. Proponowane rozwiązania przewidują utworzenie jednej, unijnej platformy internetowej, za pośrednictwem której osoby dokonujące zakupów przez Internet w innym państwie UE będą mogły rozstrzygać swoje spory. “Niestety w Unii co piąty obywatel kupujący online napotyka problemy. Dzięki internetowym systemom rozstrzygania sporów kupujący będą się czuć bezpieczniej i nie zrażą się do dalszych zakupów. Systemy te są tańsze, szybsze i prostsze dla konsumentów niż wchodzenie na drogę sądową” – tłumaczy eurodeputowana.
    Aktywna działalność Róży Thun w zakresie promowania i ochrony praw konsumentów została doceniona przez Stowarzyszenie Rzeczników Konsumentów. Nagrodę w postaci okolicznościowego medalu wybitego z okazji 50 lat praw konsumentów, europosłanka odebrała podczas konferencji w Tarnowie.
    Dzięki staraniom Róży Thun od 1 lipca tego roku marża za przesył danych będzie ponad czterokrotnie mniejsza. Dzisiaj płacimy za przesył 100MB danych w roamingu nawet 2020 PLN, co oznacza marże dla operatorów aż 800%. Spadną ceny za przesyłanie danych w roamingu. Internet w roamingu będzie tańszy już od lipca tego roku.
    W ramach pracy w Komisji IMCO Róża Thun przygotowuje obecnie raport na temat Internetowych Metod Rozwiązywania Sporów (On-line Dispute Resolution - ODR). Proponowane w nim rozwiązania, dotyczące Europejskiej Platformy Rozwiązywania Sporów On-line ułatwią konsumentom rozstrzyganie konfliktów - w tym transgranicznych oraz przyspieszą procedury i zniwelują ich koszty. Internetowa platforma dostępna dla wszystkich, we wszystkich unijnych językach, spowoduje, że konsumenci nie będą bali się kupować w Internecie.

    31.05.2012

    Zabawki - kontrola UOKiK i Inspekcji Handlowej
    Co trzecia sprawdzona przez Inspekcję Handlową na zlecenie UOKiK zabawka nie spełnia wymagań – wynika z najnowszych badań. Nieprawidłowości jednak nie są niepokojące. Najczęściej na zabawkach nie umieszczano wymaganych przez prawo informacji. O tym, jak wybrać zabawkę podpowiadamy przed Dniem Dziecka - więcej informacji

    13.03.2012

    15 marca Światowym Dniem Konsumenta - masz problem z nierzetelnym przedsiębiorcą lub reklamacją? Zadzwoń 41-366-19-41 postaramy się pomóc

    12.01.2012

    AKCJA - Nie bądź jeleń, weź paragon ! (zobacz szczegóły)

    akcja - weź paragon


    09.08.2011

    Raport UOKiK
    - usługi gastronomiczne - przygotowany w oparciu o kontrole przeprowadzone przez Inspekcję Handlową na terenie całego kraju w 2010 roku.
    Zobacz szczegóły

    04.08.2011

    Raport UOKiK
    - usługi dla ludności 2 sierpnia 2011 r. został opublikowany raport dotyczący usług dla ludności. Informacje te zostały przygotowane w oparciu o kontrole przeprowadzone przez Inspekcję Handlową na terenie całego kraju.
    Zobacz szczegóły

    10.06.2011

    Przed wakacjami – co warto wiedzieć?

    Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest inicjatorem akcji informacyjnej pn. nazwą „Przed wakacjami - co warto wiedzieć?”. W projekcie tym oprócz UOKiK udział wzięły inne instytucje także Inspekcja Handlowa. Intencją tego projektu jest opracowanie poradnika dzięki pomocy  którego będzie można szybciej i sprawniej przygotować się do urlopu (zobacz szczegóły)

    Pobierz poradnik w formacie pdf

    Dodatkowe informacje w formacie pdf


    15.04.2011

    Śniadanie prasowe UOKiK - Wielkanocne jaja - czy wiesz, co kupujesz?
    W dniu 14 kwietnia 2011r. w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów odbyło się Śniadanie prasowe, na którym zaprezentowano ogólne wyniki kontroli artykułów rolno-spożywczych, przeprowadzonych przez Inspekcję Handlową, a także porady dla konsumentów, na co zwracać uwagę wybierając się do sklepu na przedświąteczne zakupy (pobierz wyniki kontroli oraz poradnik).

    15.03.2011

    15 marca Światowym Dniem Konsumenta - masz problem z nierzetelnym przedsiębiorcą lub reklamacją? Zadzwoń 41-366-19-41

    11.03.2011

    Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Kielcach zaprasza do obejrzenia transmisji on-line na stronie www.uokik.gov.pl z Debaty "Po co drzeć koty?", która odbędzie się 15 marca 2011r. od godz. 10:00

    05.02.2011

    W trakcie kontroli prowadzonych na zlecenie UOKiK 5 proc. sprawdzonych produktów spożywczych wzbudziło zastrzeżenia Inspekcji Handlowej, ponieważ były zafałszowane . (zobacz szczegóły)
    Aby zapoznać się z wynikami kontroli artykółow żywnościowych przeprowadzonych w roku 2010 przez WIIH w Kielcach proszę kliknąć w ten link.
      udostępnił Marek Piwowarczyk dnia 2016-03-01
      opracował Wojciech Kobylarz dnia 2016-03-01
    inf |  zmiany |  statystyki |  góra 


    Biuletyn Informacji Publicznej v1.0 góra